Imma Folch | Day 4: Talasani – Cap Corse – Talasani
369
post-template-default,single,single-post,postid-369,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Day 4: Talasani – Cap Corse – Talasani

( En ESPAÑOL más abajo )

19/08/09

I started the day in a very bad mood with the determination of finding another place to sleep. What a night! The bed was really uncomfortable, and I woke up at 8 am with the voices of the family of the building next door that seemed were installed inside my room. To my surprise, when I woke up I saw around 6 bees, or wasps, flying over the room. Breakfast was shared with a couple of Italians that were also complaining about how bad they slept. When Carla and Paula woke up I told them I was going to look for another place to sleep because I really needed to sleep. Sleeping was probably one of the basic needs of my holidays! After phoning a several hotels that appeared in my guide and discovering all of them were full so we decided just to stay and take things as they came.

Finally at noon we hit the road and decided to go north to Cap Corse. We drove through Bastia which had lots of traffic and then we took the north road along the coast to Cap Corse. We stopped in a little town near San Martino di Lota and took a bath in the sea. There as a little pebble beach and a bar right there. We had some Limunata to drink, with is a Corsican lemonade that tastes really good. Once we had refreshed a bit we went a bit further to Erbalunga, a very nice town with a small port that used to be one of the most important of the island. The town is known by their Eastern processions.

cap-corse

Again we didn’t calculate time and instead of having lunch, we had an ice-cream which tasted great!

Afterwards we headed north and past Pietracorba were the road scenery was fantastic we saw from the car a small beach cove, and a few cars that had stopped there so we decided there was for sure a small trail to go down the mountain. And we found it!! We took another bath in the sea and stayed there until the sun was disappearing over the mountain. The road back to Bastia took us along the sea at dawn time. We got to Talasani and discovered that 1.5 km before the town there was a restaurant in the middle of nowhere, so we stayed there for dinner.

I had a Corsican Lasagna – they bring you the pasta in a dish and the meat in another!. During dinner I had again wine, quite a lot, and then a very strong schnapps that got me a bit drunk, perfect to face the night at Maison Borghetti, a place not to go.

******************************************************************

Día 4 – Talasani – Cap Corse

Empecé el día con muy mal humor y la determinación de encontrar otro sitio para dormir. ¡ Qué noche ¡ La cama era realmente incómoda, hundida toda la noche, y me desperté a las 8 de la mañana con los berridos de la familia de la casa contigua que parecía se hubieran instalado en nuestro cuarto. Para mi sorpresa, al despertarme ví unas 6 abejas o avispas revoloteando por la habitación. El desayuno lo compartimos con una pareja de italianos que también se estaban quejando de lo mal que habían dormido. Cuando Carla y Paula se despertaron les dije que yo me iba a buscar otro sitio para dormir porque necesito dormir. ¡¡Dormir es probablemente una de mis necesidades básicas de las vacaciones!!  Después de telefonear a diversos hoteles que aparecían en la guía y descubrir que todos estaban llenos, decidimos quedarnos un día más y tomar las cosas como vinieran.

Finalmente al medio día nos tiramos a la carretera y decidimos ir al norte al Cap Corse. Condujimos a través de Bastia, con mucho tráfico, y tomamos la carretera norte hacia el Cabo. Paramos en una pequeña población cerca de San Martino di Lota y nos dimos un chapuzón en el mar. Había una pequeña playa de piedrecitas con un bar justo ahí. Nos tomamos unas Limunata, limonadas Corsas muy buenas. Una vez nos hubimos refrescado un poco nos fuimos más al norte, a Erbalunga, una pequeña población con un puerto que en el pasado fue uno de los más importantes de la isla. El pueblo es conocido por sus procesiones en Semana Santa.

De nuevo no calculamos bien los horarios y en lugar de comer nos tomamos unos helados que sabían a gloria!

erbalunga

Tomamos después la carretera hacia el norte y pasado Pietracorba, donde el paisaje de la costa era espectacular. Vimos desde el coche una pequeña cala y unos pocos coches estacionados en la curva. Allí debía haber un camino para bajar al mar, y lo encontramos!. Nos dimos otros baños en el mar y nos quedamos hasta que el sol empezó a desaparecer en las montañas. Durante el camino de vuelta a Bastia nos acompaño el atardecer dándonos unas vistas preciosas. De vuelta a Talasani descubrimos que 1.5 km antes de llegar había un restaurante en medio de la nada así que nos quedamos allí para cenar.

Yo tomé una Lasaña Corsa – te traen la pasta en un plato y la carne en otro! Tome bastante vino en la cena, y una ratafía bien fuerte que me subió bastante, perfecto para encarar la noche que me esperaba en Maison Borghetti, un sitio para no ir.